onsdag 5 januari 2011

- Jag måste åka hem imorgon, sa hon och grät.
- Va? varför det? frågade jag mig och kände mig så tom inuti.
- För att pappa inte vill stanna här och inte mamma heller, Gunnar har redan åkt, så ja.., sa hon
- Nejj, sa jag, men då måste vi spendera all tid vi har tillsammans, sa jag.
- Jag kommer inte få träffa dig mera, sa hon och grät för fullt. När hon sa det så kändes det som att mitt hjärta gick i två delar.
- Varför, viskade jag mot hennes hår.
- pappa...., sa hon.
- Hejdå, sa hon och kysste mig. Det blev en lång och fin kyss som jag fotade från sidan och skickade till henne, men vi kommer att ses igen, lovade jag henne, vi får ringa och hålla kontakten....


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När hon hade gått in i sitt rum igen, så sprang jag till mitt och la mig i sängen och började gråta.
- Eyy, vad har hänt? hörde jag Ushers oroliga röst i dörröppningen.
Men jag svarade inte, jag bara grät, sen kom jag på en sak. Så jag gick upp ur sängen, sköljde mitt ansikte med kallt vatten inne i badrummet.
- Men seriöst nu, vad har hänt? frågade han igen.
- Jo, sa jag och tog ett djupt andetag, Beccy måste åka hem i morgon, och hon får inte träffa mig av sia föräldrar, sa jag snabbt.
- Men var ska du nu då? frågade han.
- Fixa en sak, sa jag och log. Jag tänkte att jag skulle gå ner till en smyckes affär och höpa ett halsband till både mig och Beccy.

BECCYS PERSPEKTIV (igår kväll):

När jag hade gått in från korridoren så grät jag hysteriskt och kollade genom dörr hålet (?) och såg Justin också gråta jätte mycket. Jag gled ner på golvet, med ryggen mot dörren. Jag slog händerna för huvudet.
- Varför gråter du? kom mamma och frågade mig.
- Vadfan tror du? fräste jag till henne.
- Du vill stanna här va? frågade hon med mjuk röst.
- Ja, sa jag och hade slutat gråta.
- Förlåt för att jag slog till dig innan, jag förstog inte hur viktig han var för dig. Jag skulle gärna se att du får stanna här, men du vet hur din pappa blir då.
- Mmm, sa jag, jag går och lägger mig nu.
- Men klockan är ju bara halv 9.
- Men bry dig?
Hon gick ut från mitt rum och jag gick in i duschen och stog där i säkert en timme. Sen gick jag utmattad och la mig i sängen. Jag somnade innan huvudet nuddade kudden.
Morgonen efter vaknade jag av att jag fick ett sms.
'Förlåt om jag väckte dig, men jag måste hinna träffa dig innan du åker hem, så kom till lobbyn om en halvtimme. xx Shawty mane'
Jag kollade på klockan och såg att den var 02.02. Så jag smög upp från sängen och tog på mig ett par mjukisbyxor, ett linne och en hoodie. Sen så gick jag ner, lite innan. När jag såg Justin så satt han i en av fåtöljerna. Jag rusade dit, och slängde mig i armarna på honom.
- Hej, jag trodde du sov, sa han och log.
- Det gjorde jag, innan jag vaknade av ditt sms, svarade jag och log.
- Hahaha, svarade han, men jag har en sak till dig här. Och om jag mins rätt så sa du någon gång att du gillar silver mer än guld, va? sa han och log charmigt.
- Ahh, svarade jag.
- Här, sa han och räckte fram ett paket till mig.
Jag öppnade det och i paketet så låg det två halsband, mitt var äkte silver, med ett ganska så stort silverhjärta där det stog: "Justin Bieber" på ena sidan, och på andra, så stog det "4-ever". Jag kände mig helt mållös.
- Gillar du den? frågade han och log osäkert.
- Asså, tyvärr, nä jag gillar den inte..
- Va? vad är felet? sa han förvånat.
- Inget, jag gillar den inte, jag ÄLSKAR DEN ! skrek jag.
Jag såg hur han andades ut lättat.
- Kan du ta på mig det? frågde jag och log
- Såklart, sa han och knäppte på det. Jag tog på honom hans och där stog det samma sak, men istället för Justin Bieber, så stog det Rebecca Olsson. vi satt bredvid varandra och jag sträckte mig och kysste Justin på munnen. Hans läppar går inte att beskriva.
- Jag älskar dig, viskade jag mot hans läppar.
- Och jag dig, viskade hon mot mina. Då hörde vi ett fotoknäpp och vi slutade tvärt. När vi kollade runt oss så såg vi massor med papparazzis.
- Kom, sa han och tog tag i min hand. Vi sprang ut från hotellet med en mängd papparazzis efter oss. Vi sprang i en eighet kändes det som. När vi kom undan alla fotografer så ringde Justin Kenny och berättade var vi var. Jag kollade på klocka och såg att den redan var halv 4. när Kenny kom så hoppade vi in i limousinen och efter bara några minuter så hoppade vi ut igen och sprang in till hotellet igen. där stod lite papparazzis som var kvar, men vi skrattade bara och sprang upp till min våning.
- när åker du idag? frågade Justin mig tyst.
- planet går vid 10 nu på morgonen, så jag måste nog gå in nu, sa jag till honom.
Jag kramade honom länge och tittade in i hans ögon.
- När ses vi igen? frågade jag honom.
- Jag kommer till Sverige om två månader, sa han avvaktande. Men vi MÅSTE hålla kontakten, eller hur.
- SÅKLART, nästan skrek jag till honom, då kom jag på att resten av hotellet antagligen sov.
- Hejdå, vi ses om två månader, viskade jag innan jag gick in till mitt rum igen.
Jag vaknade av att mamma kom in och sa att jag skulle gå upp för att vi skulle hem. Jag packade det sista i väskan och gick sedan ner till frukosten. Jag tog en macka och sen så fick vi vänta i lobbyn på en taxi, då såg jag Justin komma springande mot mig. Jag fick mig en mördarblick från pappa, men jag brydde mig inte, utan kysste honom till min taxi kom, då grät jag. Han också såklart. Jag vinkade när jag satte mig i taxin och satte på hans låt 'Pray' Jag grät så mycket att chauffören kollade konstigt på mig. Jag vägrade prata med varken pappa eller mamma.
När vi kom hem så stod Johanna där och kramade mig så fort jag kom ut ur bilen.
- Hur har det varit.
Jag snyftade bara till svars. Vi gick upp till mitt rum och jag fick berätta i detalj vad vi hade gjort, vi hade bara varit borta i en och en halv vecka, istället för en månad.
- Vad har egentligen hänt med dig, va? frågade hon.
- Lova att inte säga till någon.
- Så klart, vad har man bästa vänner till.
- Ehh,sa jag och svalde, pappa...miss..handlade mig..., sa jag avvaktande.
- Du sa vad?! Så fick jag berätta det också.
- OMG, men är du redo innför skola imorgon då?
- Önskar att det fortfarande var sommarlov och inte augusti.., sa jag.
Jag öppnade min svart och silvriga MacBook Pro och fick upp MSN´s sida och där såg man mig och Justin kyssas.
- Ohh, här går det hett till, sa hon och skrattade.
- Shiit, jag har glömt att ringa Justin, sa jag och fick panik.
Så vi pratade i en halvtimme. Sen så gick Johanna hem och jag gick och la mig.
Dagen efter så väcktes jag av att min väckarklocka ringde.
Jag tog på mig en kort rosa kjol och en vit blus till det. Jag gick ner och åt frukost, vägrade fortfarande att prata med mina föräldrar. När jag hade sminkat mig lätt, så mötte jag Johanna vid busshållplatsen. Vi gick på bussen och jag och Johanna satte oss som vanligt längst bak.
- Vad fint halsband, vem har du fått det av? frågade hon.
- Gissa, sa jag och log.
- Va?! fick du ett halsband av Justin?
- Shh, men ja, det fick jag.
- Vad står det?
- Justin bieber 4- ever.
- awweh, sa hon.
Vi gick ut ur bussen och in på skolan. Första lektionen vi hade var NO med Caroline.
- Great, suckade jag.
- Hur har det varit i Italien? frågade hon.
- Jotack, det har varit det bästa som hände i mitt liv, sa jag och försökte le.
Innan vi åkte hem från Italien, så hade Justin spelat in en ringsignal när ha pratade.
* Beccy Shawty, please answer in the pfone *
- Ehh, sorry, måste ta det här, sa jag och skulle gå ut ur klassrummet.
- Ska du svara får du göra det här, sa han.
- Okejdå, sa jag och svarade i telefonen.
- Hejj, sa jag på engelska.
- Hej, shawty, vad gör du?
- Är på lektion, sa jag och suckade.
- Ojj, stör jag?
- Nejdå, jag kan prata, sa jag och log triumferande mot Caroline.
Vi pratade lite om allt möjligt.
- Men jag måste lägga på nu, innan jag får kvarsittning. 56 dagar kvar till vi träffas igen, sa jag.
- okej, ses, älskar dej.
- Älskar dig med, puss. Sen la jag på.
- Vem var det? frågade alla.
- Haha, har ni inte sett på msn´s första sida eller? frågade och log stolt.
- Var det Justin Bieber? frågade alla tjejer.
- Yeeaah.
Några dagar senare, så gick jag som en zombie, jag praktiskt taget bodde i stallet, Jag var i skolan gjorde läxorna och var i stallet, jag var så ledsen så det går inte att beskriva.

TVÅ MÅNADER SENARE:

Jag gick som vanligt till skolan, men jag var glad. Jag hade pratat med Justin hela natten och vi hade bestämt att vi skulle träffas efter skolan. När jag kom fram till skolan, så gick jag in till mitt skåp. När jag vände mig så gick jag på någon, med luva och solglasögon. fast han hade glasögonen, så kände jag igen ögonen.
- Justin? viskade jag frågande.
- Beccy? viskade han.
- ÄNTLIGEN, skrek jag. Fattar du hur mycket jag har saknat dig?
Jag slängde mig om halsen på honom och han kysste mig. På skolan. Ingen kan fatta hur lycklig jag var då.
- herm, harklade sig rektorn, vem är detta då?
- Eh, jag är Justin Bieber, sa han och hälsade.
- Okej?
- Jag, jag är här för att hälsa på min flickvän Beccy..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu fick ni er ett inlägg, som blev ganska långt ;) glöm inte att KOMMENTERA !!!




2 kommentarer:

  1. Hahahah "NO läraren Caroline" !!! XD vill aldrig mer ha henne i NO XD

    SvaraRadera
  2. SÅ FKN j*vla bra den e !! älskar den ! <3<3 fortsätt annars blir jag galen XD
    alexi <3

    SvaraRadera